Cunningham Lindsey verbreedt dienstverlening voor verzekeraars bij cyber-aanval

Cunningham Lindsey verbreedt dienstverlening voor verzekeraars bij cyber-aanval
© Px

Cunningham Lindsey, specialist op het gebied van schadelast- en risicobeheersing, breidt de ‘Cyber Incident Hub’ in Nederland uit met vijf nieuwe partners. De ‘Cyber Incident Hub’ biedt specialistische ondersteuning aan verzekeraars en hun klanten, die het slachtoffer van een cyberaanval geworden zijn.

De ondersteuning kan betrekking hebben op het herstellen of opnieuw opstarten van de bedrijfsactiviteiten, forensisch onderzoek naar de herkomst van de aanval, reputatiemanagement en (juridische) ondersteuning bij de afhandeling van fraude en aansprakelijkheid.

Met het netwerk biedt Cunningham Lindsey ook preventieve diensten, die ontwikkeld zijn om de kans op een cyberaanval te voorkomen of de impact van een aanval te beperken.

De vijf nieuwe partners in het netwerk zijn: het internationale advocatenkantoor CMS; Crion, centrum voor crisisondersteuning; het forensisch cybersecuritybedrijf Digital Investigation; het Nederlandse advocatenkantoor Dirkzwager en het internationale communicatiebureau Edelman.

Hans Glaudemans, manager Liability en leider van het Cyberteam bij Cunningham Lindsey Nederland zei: “Cyberaanvallen zijn een van de grootste bedreigingen waarmee het Nederlandse bedrijfsleven tegenwoordig geconfronteerd wordt. Of het nu de beschadiging van de reputatie is, de onderbreking van de bedrijfsactiviteiten of aansprakelijkheid na een datalek; een cyberaanval kan enorme gevolgen hebben voor bedrijven van welke omvang dan ook.”

445 miljard dollar schade
De afgelopen jaren hebben de groei van cloud based computing en de opkomst van cybercriminaliteit de wereldwijde economie naar schatting zo’n 445 miljard dollar gekost, aldus Cunningham Lindsey. Het bedrijf verwacht de dienstverlening in Europa verder uit te breiden als de nieuwe EU-rechtlijn voor Data Protection volgend jaar van kracht wordt.

Bron: Cunningham Lindsey

GEEN REACTIES