Aegon is hoogst genoteerde Nederlandse verzekeringsmerk; NN valt diep

Aegon is hoogst genoteerd Nederlandse verzekeringsmerk; NN valt diep

Aegon is dit jaar het hoogst genoteerde Nederlandse merk in de top 100 van verzekeraars met de grootste merkwaarde. NN Group is de snelste daler. ASR is nieuwe binnenkomer. Brand Finance publiceerde de internationale lijst afgelopen woensdag.

Verzekeraar Chubb is wereldwijd het snelst in waarde groeiende merk. Het bedrijf steeg van de 37e naar de 11e plaats. De merkwaarde van het bedrijf steeg met 180% tot €5.1 miljard.

De merkwaarde van NN Group daalde daarentegen het snelst: met 48% tot een merkwaarde van een kleine €600 miljoen. Brand Finance schrijft dit toe aan onder andere de lage rentestanden en de volatiliteit van de markt. Het bedrijf zakte daarmee van plek 55 naar 93. Daarmee staat NN nog onder het overgenomen Delta Lloyd, dat daalde van plaats 66 naar 76, met een merkwaarde van €833 miljoen.

Aegon is de snelste Nederlandse stijger, het bedrijf klom op van plek 44 naar plek 28; het bedrijf heeft nu een merkwaarde van €1,8 miljard. ASR is nieuwe binnenkomer op nummer 84 met een merkwaarde van €695 miljoen.

Op nummer 1 van de lijst van Brand Finance staat de Chinese verzekeraar Ping An. Deze stootte het Duitse Allianz van zijn plek, dat nu op nummer 2 staat. Op nummer 3 staat China Life.

Bron: Brand Finance