Allianz neemt zakelijke schadeportefeuille Aegon over

© Pixabay

De Nederlandsche Bank N.V. en de Autoriteit Consument & Markt geven toestemming voor de overname van de zakelijke schadeportefeuille Aegon door Allianz. Het betreft een actieve zakelijke schadeportefeuille (circa € 90 mln) en twee run-off-portefeuilles.

Op 1 juli vindt de portefeuilleoverdracht plaats. Vanaf dat moment is Allianz risicodrager. Ongeveer 70 medewerkers van Aegon, die deze portefeuilles beheren, stappen over naar Allianz. In totaal neemt Allianz ruim 60.000 zakelijke schadeklanten van Aegon over.

Allianz ziet deze overname als een mooie kans om te groeien in de zakelijke markt. Sjoerd Laarberg, CEO Allianz Nederland: “Om dit te bereiken is veel werk verzet. We zien vandaag als het startpunt om onze service en productaanbod voor zakelijk Nederland verder uit te breiden en onze samenwerking met het intermediair te intensiveren. De samenwerking met Aegon is goed verlopen en wij bedanken hen hiervoor.”

Marco Keim, CEO Aegon Nederland: “De focus van ons schadebedrijf ligt nu volledig op inkomensverzekeringen en particuliere schadeverzekeringen.”

(Bron: Allianz)