(Findinet) Achmea voor 77 procent eigenaar van Independer

Achmea neemt per 1 januari a.s. de aandelen over van NPM Capital en Paerel en een deel van het management dat voor 23% mede-eigenaar blijft.

“De positie van Independer.nl als objectieve vergelijkingssite voor consumenten blijft gegarandeerd. Alle verzekeraars behouden gelijke kansen in de vergelijking”, meldt het persbericht.

“Door de alliantie wordt het voor Independer.nl mogelijk om behalve de polisvoorwaarden ook de kwaliteit van de daadwerkelijk geleverde dienst(en) achter de verzekering te vergelijken. Een belangrijk streven van beide partijen is bijvoorbeeld het toegankelijk maken van het inzicht in de kwaliteit van zorgaanbieders, zoals ziekenhuizen, huisartsen en fysiotherapeuten.

De objectieve positie van Independer.nl wordt onder andere geborgd door een Raad van Toezicht, onder voorzitterschap van Arthur Docters van Leeuwen. De Raad bewaakt de objectiviteit van Independer.nl en de privacy van consumenten.

De rol en taken van de Raad van Toezicht zijn formeel vastgelegd in een statuut.”
Danny van der Eijk, lid Raad van Bestuur van Achmea: “Achmea krijgt zo nog meer zicht in de verzekeringswensen van Nederlanders. Die kennis gaan we aanwenden om onze verzekeringen klantgerichter te maken. Dit past van oudsher bij het coöperatieve karakter van ons bedrijf, ontstaan vanuit het welbegrepen eigenbelang van haar klantleden.”