Theo Krins: Pas op voor blind vertrouwen

Klanten hebben doorgaans een blind vertrouwen in de financieel adviseur.

Daardoor ontstaat het gevaar dat de adviseur die verwachtingen niet kan waarmaken. De klantrelatie kan daarmee in gevaar komen.

Naar mate de binding tussen de klant en de financieel adviseur beter is, groeit het vertrouwen dat die adviseur de zaken wel goed geregeld zal hebben. In sommige gevallen is er zelfs sprake van een blind vertrouwen. Als gevolg daarvan onderneemt de klant zelf nauwelijks iets ten aanzien van zijn persoonlijke financiële planning.

Het is echter de vraag of de financieel adviseur deze verwachtingen altijd kan waarmaken, waarschuwt Theo Krins, manager Vermogensadvies bij Legal & General Nederland. Hij geeft het belang aan.van goede communicatie en helpt de adviseurs door aan het einde van zijn blog een samenvatting van de Consumentenbijeenkomst September 2014 van Legal & General met hen te delen.

Over waarde: het blog voor financieel adviseurs

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER