Theo Krins: Worstelen met verdienmodel (deel 2)

Veel adviseurs zijn er nog niet goed uit. Ze worstelen met het feit dat een deel van de klanten niet wil of kan betalen.

Regelmatig spreek ik met financieel adviseurs over de business en dan ben ik altijd benieuwd of de omschakeling van provisie naar fee goed verloopt en hoe ze het advies inrichten.

De reacties op mijn vorige blog hierover waren vooral afkomstig van adviseurs die succesvol zijn overgestapt naar een nieuw verdienmodel. Veel adviseurs zijn er echter nog steeds niet goed uit.

Ze worstelen met het feit dat een deel van de klanten niet wil of kan betalen en vinden het ook niet makkelijk om de klantwaarde uit te drukken in een bepaalde vergoeding. Daarnaast blijken klanten vaak het belang niet in te zien van periodiek – betaald – contact, waardoor sommige adviseurs dat dan maar uitsluiten in hun DVD of niet specifiek invullen.

Financieel adviseurs worstelen met hun verdienmodel. Het 2e deel van Theo Krins, Manager Vermogensadvies bij Legal & General, over de omschakeling naar een ander beloningsmodel. Lees meer

Over waarde: het blog voor financieel adviseurs.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER